Archief- en informatiebeheerder

Maak jij collega's enthousiast over het belang van goede archivering? Ben jij nauwkeurig, heb je passie voor je vak en zoek je een veelzijdige rol? Sluit je aan bij ons gedreven team!

  • Locatie: Doorn/hybride
  • Uur: 32-36
  • Niveau: mbo-hbo

Solliciteer direct

Dit ga je doen

Op dit moment zijn wij in de transitiefase naar optimaal digitaal werken vanuit de Common Ground gedachte. In het  archief- en informatiebeheer zijn we bezig met een vernieuwde ‘digitale bewaarstrategie’ vaststellen en uitvoeren, een vervangingsbesluit nemen, informatiebeheerplannen opstellen en een nieuw collectie hulpverleningsplan invoeren. Daarnaast zijn we vanuit dit vakgebied betrokken bij een aantal implementatietrajecten voor nieuwe software, zoals een nieuw raadsinformatiesysteem.

Als archief- en informatiebeheerder ben je het aanspreekpunt voor de organisatie voor alles rondom archief- en informatiebeheer en zorg je ervoor dat het zaaksysteem optimaal functioneert.

Concrete Werkzaamheden

  • Verzoeken van archiefopvraag afhandelen
  • Analoge en digitale informatie registreren, beheren en optimaliseren
  • Kwaliteitscontroles op het analoge en digitale archief
  • Archiefvernietiging organiseren
  • Collega’s adviseren over digitale en fysieke archivering, waaronder de inrichting van nieuwe zaaktypes
  • Betrokken bij projecten op het gebied van informatiebeheer

Het team

In de rol van archief- en informatiebeheerder maak je deel uit van het team Informatie en Gegevens. Jouw team is verantwoordelijk voor de aandachtsgebieden:

  • zaakgericht werken
  • archivering
  • gegevensmanagement
  • beleid en advies over informatievoorziening, informatieveiligheid en procesgericht werken

Je werkt nauw samen met de collega archief- en informatiebeheerders, de procesleider archief- en informatiebeheer, functioneel beheerders en de postkamer. Het team werkt volgens de Scrum-methode.

Collegialiteit, creativiteit, kennisdeling en (zelf)ontwikkeling staan centraal binnen het team. En bovenal enthousiasme voor het vakgebied.

Dit bieden wij

Een uitdagende baan in een enthousiast team dat graag door ontwikkelt. Veel flexibiliteit en ruimte voor ideeën. Komende tijd zijn er volop interessante projecten waar jij je bijdrage aan kunt leveren.

Verder bieden wij 

  • Een brutomaandsalaris tot maximaal € 4.244 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 8 CAO Gemeenten)
  • Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05 % en 201,6 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek
  • De mogelijkheid en goede faciliteiten om hybride te werken
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
  • Een aantrekkelijke fietsregeling met reiskostenvergoeding

Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.

Dit ben jij

Je bent accuraat en analytisch en jouw digitale vaardigheden zijn bovengemiddeld. Je werkt graag samen en je enthousiasme voor je vakgebied is aanstekelijk.

Verder vragen wij

  • Mbo of hbo werk- en denkniveau, aangevuld met een vakopleiding op het gebied van informatiebeheer zoals SOD I en II
  • Ervaring met werken in processen
  • Een oplossingsgerichte aanpak
  • In staat om collega's te inspireren
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden

Dit zijn wij

Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.  
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.

Solliciteren

Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?

Solliciteer direct

Voor vragen kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij  Esther van der Burg via 0343 56 56 00.

Reageren op deze vacature kan tot en met 20 mei. Na deze datum krijg je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie. 

De eerste gespreksronde is op 28 mei. De tweede gespreksronde is op 4 juni. 

Kun je niet op de genoemde data? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.

Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.

Simone Polman

Vragen over deze vacature? Neem dan contact op met onze recruiter.

Simone Polman

Acquisitie stellen wij niet op prijs.