Beleidsondersteuner Samenleving
Word Beleidsondersteuner Samenleving en laat jouw organisatietalent écht tot zijn recht komen! In deze afwisselende rol werk je aan thema’s die ertoe doen, samen met een betrokken team. Je krijgt de ruimte om te regelen, te schakelen en jezelf te ontwikkelen, bij een gemeente waar samenwerken en mensgericht werken centraal staan.
- Locatie: Doorn/hybride
- Uur: 24
- Niveau: mbo/hbo

Dit ga je doen
Je werkt binnen het thema Samenleving, waar onder andere het sociaal domein valt, met onderwerpen zoals Jeugd en Welzijn. Daarnaast vallen onder andere onderwijshuisvesting, sport, (verduurzaming van) maatschappelijk vastgoed, asielzaken, cultuur en dierenwelzijn onder de overige taakvelden van Samenleving.
Je ondersteunt op verschillende beleidsgebieden, afhankelijk van de actualiteit. Dit zorgt voor veel afwisseling in je werk. Je verzamelt en ordent informatie, werkt deze uit en betrekt de juiste mensen erbij. Je ontzorgt de beleidsmedewerkers bij het praktische deel van hun werk. Denk hierbij aan het regelen en organiseren van bijeenkomsten, het maken van verslagen van belangrijke overleggen of het opvragen van informatie bij andere gemeenten.
Samen met de beleidsmedewerkers onderhoud je contact met maatschappelijke partners. Jij bent de schakel tussen beleid en uitvoering. Voor sommige onderdelen ben je verantwoordelijk voor het beheren van het budget.
Soms neem je ook zelfstandig de uitvoering van een (kortdurend) beleidsonderwerp op je.
Dit bieden wij
Als beleidsondersteuner krijg je een afwisselende functie, met deels eigen taken en deels ondersteunende werkzaamheden rondom de ontwikkeling en uitvoering van beleid. In deze rol leer je veel over het werken binnen een gemeente en over de verschillende vakgebieden die onder het thema Samenleving vallen.
Verder bieden wij
- Een brutomaandsalaris van maximaal € 4297 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 8 CAO Gemeenten)
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% en 201,6 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek
- De mogelijkheid voor hybride werken. En goede faciliteiten daarvoor
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
- Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Je bent een dienstverlenende professional die goed het overzicht bewaart en sterk is in organiseren. Je werkt aan meerdere taken of dossiers tegelijk en weet daarbij goed te prioriteren en snel te schakelen. Ook in drukke of hectische situaties blijf je rustig.
Je legt van nature makkelijk contact en hebt oog voor de behoeften van anderen. Je communiceert duidelijk en correct, zowel mondeling als schriftelijk, en kunt goed schakelen met mensen van verschillende achtergronden.
Flexibiliteit in je werk vind je vanzelfsprekend. Je bent regelmatig op kantoor aanwezig en vindt het geen probleem om af en toe ’s avonds of in het weekend te werken als dat nodig is.
Je bent nieuwsgierig, probeert graag nieuwe dingen uit en durft taken op te pakken die je nog niet eerder hebt gedaan.
Verder vragen wij
- Mbo/hbo werk- en denkniveau
- Relevante werkervaring in een ondersteunende rol
- Je bent helemaal up-to-date en draait je hand niet om voor presentaties, systemen en social media
- Digitale vaardigheden: je maakt gemakkelijke presentaties en je maakt verschillende ondersteunende applicaties snel eigen
- Affiniteit met de taakvelden van het thema samenleving
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?
Voor vragen kun je contact opnemen met onze recruiter Simone Polman. Voor vragen over de inhoud van de functie kun je terecht bij Ted Benschop via 06 13 73 99 87.
Reageren op deze vacature kan tot en met 13 mei 16.00 uur. Na deze datum ontvang je zo snel mogelijk een terugkoppeling op je sollicitatie.
De eerste gespreksronde vindt plaats op 20 mei in de middag en bestaat uit twee keer een gesprek van een half uur. Houd je hier alvast rekening mee?
Ben je verhinderd op de genoemde data? Solliciteer dan zo snel mogelijk en geef in je motivatiebrief aan wanneer je wel beschikbaar bent.
Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Simone Polman
Vragen over deze vacature? Neem dan contact op met onze recruiter.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.