Senior inkoopadviseur
Wij zijn op zoek naar een senior inkoopadviseur die de inkoopfunctie oplossingsgericht wil inzetten voor onze inkoopbehoeftes. Bij ons krijg je de kans om processen te verbeteren, complexe aanbestedingen te begeleiden en samen te werken aan slimme en toekomstige oplossingen. Met jouw expertise til je de inkoopfunctie naar een hoger niveau.
- Locatie: Doorn/hybride
- Uur: 24-32 uur
- Niveau: hbo-wo
Dit ga je doen
Wij kopen veel in. Bijvoorbeeld bruggen, jeugdhulp, schoonmaak en elektriciteit. Dat doen we volgens het ‘gecoördineerd inkoopmodel’. Een van onze doelstellingen is de ondersteuning vanuit Team Inkoop beter laten passen bij de medewerkers die decentraal inkopen. Daarnaast willen we meer vooruitdenken. Over nieuwe plannen, makkelijker gemeentebreed inkopen, regionale samenwerkingen en bijsturen op basis van de inkoopkalender en contractregistratie.
Wat ga je nog meer doen
- Strategie bepalen voor Team Inkoop
- Onze (mogelijk) twee inkoopmedewerkers begeleiden
- Decentrale inkopers adviseren en een stevige gesprekspartner zijn
- Het inkoopbeleid vormgeven en uitvoeren
- Passende inkoopstrategieën bedenken
- Je hebt de regie over complexe Europese aanbestedingstrajecten
- Inkoopinformatie presenteren aan het MT en het college
- Doelmatig en rechtmatig inkopen bevorderen
- Vooruit kijken en duidelijke plannen maken
- Inkoopverbeteringen voorstellen en implementeren
- Proactief nieuwe taken oppakken die bijdragen aan het verder professionaliseren van de inkoopfunctie
Spreekt dit je aan? Twijfel niet en kom met ons praten!
Het team
Je bent onderdeel van het taakveld Inkoop van het team Juridische zaken, Openbare Orde & Veiligheid en Inkoop. Binnen het taakveld werk je samen en begeleid je de medewerker Inkoop (mogelijk twee). Verder werk je samen met de collega’s die op decentraal niveau inkopen.
Dit bieden wij
Een uitdagende rol waarin jij het voortouw neemt om onze inkoopfunctie naar een hoger niveau te tillen.
Verder bieden wij
- Een bruto maandsalaris tot maximaal € 6.072 op basis van een 36-urige werkweek (schaal 11 CAO Gemeenten)
- Een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05%
- Een goede werk-privébalans
- De mogelijkheid en goede faciliteiten om hybride te werken
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband
- Een goed bereikbaar gemeentekantoor in het centrum van Doorn
- Een fietsplan met kilometervergoeding
- Een aantrekkelijke pensioenregeling bij ABP
- De mogelijkheid tot het doen van een (inkoop)opleiding
Bekijk vooral onze 7 pluspunten waarom je bij ons wilt werken.
Dit ben jij
Je bent een stevige gesprekspartner die weet hoe een politieke organisatie werkt. Je houdt overzicht en kijkt vooruit. Je kent de relevante wet- en regelgeving, houdt het inkoopbeleid actueel en bedenkt plannen om onze kwaliteitszorg van inkoop op peil te houden en te verbeteren. Je weet welke strategische en bestuurlijke onderwerpen op de agenda komen. Je hebt oog voor de relevante belangen en je weet mensen in beweging te krijgen.
Verder vragen wij
- Een afgeronde hbo- of wo-opleiding
- Minstens drie jaar inkoopervaring
- Een oplossingsgerichte houding
- Aantoonbare ervaring met begeleiden en/of doen van Europese aanbestedingen en andere complexe inkooptrajecten
- Een analytisch denkvermogen en dat je inkoopcijfers kunt interpreteren
- Bij voorkeur NEVI 1 en/of NEVI 2 afgerond (of een vergelijkbare inkoopopleiding)
Spreekt deze vacature je aan, maar heb je (nog) niet genoeg ervaring? Kijk dan eens bij onze vacature van inkoopadviseur!
Dit zijn wij
Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ruim circa 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijk landschap midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren.
Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken we met visie en ambitie aan actuele thema’s. Het werk neemt toe en op een aantal thema’s willen we sneller resultaat boeken. Daarom investeren we in onze organisatie. We zoeken nog meer bevlogen professionals. Jong of ouder, met veel ervaring of net afgestudeerd.
Solliciteren
Ben je enthousiast? En je wil bij ons komen werken?
Voor vragen over de procedure neem je contact op met onze recruiter Simone Polman.
Voor vragen over de inhoud van functie kun je terecht bij Marcel Haurissa, teamleider Juridische zaken, Openbare Orde & Veiligheid en Inkoop via 06 28 23 58 19 of marcel.haurissa@heuvelrug.nl. En bij Astrid ter Wiel, projectleider Inkoop voor de Toekomst, via 06 34 14 07 67 of astrid.terwiel@heuvelrug.nl.
Reageren op deze vacature kan tot 10 februari via de sollicitatiebutton. De eerste gespreksronde is op 12 februari en de tweede gespreksronde op 19 februari. Houd je hier alvast rekening mee? Matchen de data niet met jouw agenda? Geef dit dan aan in je sollicitatiebrief.
Bij indiensttreding vragen wij om een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’.
Simone Polman
Vragen over deze vacature? Neem dan contact op met onze recruiter.
Acquisitie stellen wij niet op prijs.