Vastgesteld besluit hogere waarden Wet geluidhinder, Omgevingsvergunning ‘Dorpsstraat 14, Doorn’
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij op 23 januari het besluit hogere waarden voor de omgevingsvergunning ‘Dorpsstraat 14, Doorn’ hebben vastgesteld. Het vastgestelde besluit hogere waarden en de bijbehorende stukken liggen van vrijdag 7 februari tot en met donderdag 20 maart ter inzage.
Doel besluit hogere waarden
De omgevingsvergunning voorziet in de verbouw van het bestaande woonhuis aan de Dorpsstraat 14 in Doorn tot zes studio’s. Omdat de aanvraag om omgevingsvergunning voor 1 januari 2024 is ingediend, niet binnen het geldende bestemmingsplan past én de realisatie van nieuwe (extra) geluidsgevoelige bestemmingen mogelijk maakt, moet het plan aan de Wet geluidhinder voldoen. Hiervoor is een akoestisch onderzoek uitgevoerd naar de geluidsbelasting op de gevels.
Uit dit onderzoek blijkt dat het geluidsniveau op de gevels van de studio’s, vanwege het wegverkeer op de Dorpsstraat (N225), hoger is dan de wettelijke voorkeurswaarde die vanuit de Wet geluidhinder moet worden nagestreefd. De Wet geluidhinder biedt de mogelijkheid om, onder voorwaarden, ontheffing te verlenen van deze voorkeurswaarde en hogere waarden toe te staan op de gevels van de studio’s. Het college van burgemeester en wethouders heeft voor het plan gebruik gemaakt van deze mogelijkheid en het besluit hogere waarden vastgesteld.
Inzien stukken
Het vastgestelde besluit hogere waarden en de bijbehorende stukken zijn binnen de genoemde termijn beschikbaar op deze webpagina. U kunt de documenten ook inzien in het Publiekscentrum in het Cultuurhuis Pléiade in Doorn.
Indienen bezwaar
Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden schriftelijk bezwaar indienen. Het bezwaarschrift moet voor het einde van de genoemde termijn op de post zijn gedaan en binnen een week door de gemeente zijn ontvangen. Bent u belanghebbende? En bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u een gemotiveerde brief hierover sturen aan: College van burgemeester en wethouders van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, Postbus 200, 3940 AE Doorn. Het bezwaarschrift dient in ieder geval te bevatten:
- uw naam en adres en de dagtekening
- een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar zich richt
- de gronden van het bezwaar
Inwerkingtreden besluit
Het besluit treedt in werking één dag na bekendmaking.
Aanvragen voorlopige voorziening
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Om de werking van het besluit op te schorten kunnen belanghebbenden die een bezwaarschrift indienen, een voorlopige voorziening aanvragen. Een dergelijk - gemotiveerd - verzoek kan schriftelijk worden ingediend bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag of digitaal via https://loket.raadvanstate.nl/digitaal-loket. Voor het instellen van een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening zijn griffiekosten verschuldigd. Op de genoemde site van de Raad van State staan de exacte voorwaarden vermeld.
Voor informatie: Omgevingsdienst regio Utrecht, telefoon (088) 022 50 00.